top of page

COOPERATIVE

LEARNING

​

At samarbejde for at lære – og at lære at samarbejde

Cooperative Learning (CL) er ikke en ny undervisningsmetode i Danmark. Faktisk stammer den tilbage fra 1980’erne.

​

I Danmark kender vi bedst Kagans strukturelle tilgang til CL , som vi vælger at kalde KCL.

KCL strukturer bygger på 4 principper, der organiserer den måde eleverne interagerer/samarbejder på for at opnå faglig læring.

​

Eleverne samarbejder for at lære og samtidigt lærer de at samarbejde. En evne værdsat af fremtidige arbejdsgivere.

​

KCL strukturer, som der findes mere end 200 af, er i sig selv indholdsfri og kan derfor bruges i forskellige fag igen og igen.

​

Forskning viser, at regelmæssig brug af KCL øger både elevernes faglighed og elevernes trivsel, da strukturerne ligeledes udvikler sociale kompetencer.

​

Øget faglighed er noget, der sker for alle elever i klassen – og ikke bare de stærkeste, og ej heller kun de svageste på bekostning af de stærke – da strukturerne aktiverer alle elever til at deltage i læringsprocesserne.

​

Regelmæssig brug af classbuilding og teambuilding, som er vigtige elementer i KCL, er med til at styrke elevernes indbyrdes relationer samt deres respekt og tolerance overfor hinanden.

 

Læs mere på: www.kaganonline.com

“Kagan Cooperative Learning strukturer er særdeles effektive til at forberede eleverne til teamsamarbejde, kreativitet, kommunikation og lederkompetencer.

Kompetencer som bliver mere og mere efterspurgt på den moderne arbejdsplads.”

​

— Dr. Spencer Kagan

Piger_skole
20221004_182558.jpg

CERTIFICERET INSTRUKTØRER I KAGAN COOPERATIVE LEARNING

20221004_134549.jpg

SPENCER KAGAN, USA

Vi samarbejder med Spencer Kagan i USA og er de eneste to i Danmark, som har rettigheder til at undervise med Kagans materialer.

 

Vi afholder workshops i at bruge Kagans forskningsbaserede tilgange til at skabe mere engagerende undervisning og bedre resultater for alle elever.

bottom of page